אדם ואדמה
בעוד ימים אחדים יצאו אזרחים רבים ובהם בני נוער וצעירים ויטלו חלק בטקסי נטיעות ברחבי הארץ. מהנגב ועד הגליל, מרמת הגולן ועד
"שישים ושתיים שנה מתהלך אברהם אבינו ברחבי ארץ ישראל, נוטע את אוהלו במקומות שונים אך לא רוכש שום פיסת קרקע! לא בונה בית ולא נוטע עץ, למרות שיש לו את האמצעים לכך. אברהם, לא משקיע את כספו באף פיסת אדמה עד שאשתו- שרה הולכת לעולמה. אז הוא רץ ומבקש מעפרון החתי "תנו לי אחוזת קבר", ובעלי הקרקע נענים לו מייד. אבל הציוני הראשון לא מסתפק רק באחוזת הקבר, הוא מתחיל במו"מ על מנת לרכוש את "הַשָּׂדֶה, וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר-בּוֹ, וְכָל-הָעֵץ אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה". אברהם רוכש את הכל בכסף מלא, כדי שזה לא יהיה רק מקום לקבורת מתים, אלא בעיקר מקום לבניית חיים.
אברהם מייסד את קק"ל ומתחיל ברכישת קרקעות כפי שמגדיר זאת מאוחר יותר הרצל בקונגרס הציוני החמישי בשנת 1901 כ"קניין עד לעם היהודי" ומאז עם ישראל שופך דמים במו"מ עם בעלי קרקעות ושופך דמים גם בשדה הקרב. ופתאום בשנת 2005 תובע ארגון "עדאללה"- בנו הרוחני של עפרון החתי לפתוח את כל מכרזי אדמות קק"ל לערבים ויהודים כאחד...
רגע אחד!
· הקרקע לא נרכשה בכסף מלא ע"י אברהם אבינו?
· אדמות עמק יזרעאל, הגליל והנגב לא נרכשו ע"י יהודים מכל רחבי העולם באמצעות 'הקופסא הכחולה'?
· סבי וסבתי, יחד עם בניהם ונכדיהם לא אספו פרוטה לפרוטה ורכשו באמצעות הקרן הקיימת לישראל את אדמות הארץ הזו?
יעקב חזן, ממייסדיי השומר הצעיר, תיאר את אדמות קק"ל כ"קודש להתיישבות יהודית", הקדש שכוחו אינו פג במהלך הדורות. אך יורשיו של חזן כבר מתקשים לזכור את שיטת הדונם והעז. גם בנושא הקיימות שזוכה לטיפולה של הקרן הקיימת לישראל, מתקיים הציווי לאדם הראשון "לעבדה ולשמרה". קק"ל, מיישם את הציווי הן לאדם הראשון והן לאברהם אבינו, בפעולותיה היומיומיות. תקנות קק"ל נסמכו על דברי הרצל שהעם היהודי לא יהיה רק המייסד של קק"ל, אלא תמיד יהיה בעליו!
נאחל לקרן הקיימת לישראל ביום חגה – ולקראת ראש השנה לאילנות - המשך עשייה מבורכת למען העם היהודי בכלל ולמען ארצנו בפרט".