• מדיה לדוגמא

שגרירים ברשת

הגדל

כנס השגרירים של 'ישראל שלי' שנערך בתחילת השבוע תחת הכותרת "מפיצים ציונות ברשת" סומן כהצלחה גדולה. כמות המשתתפים הגדולה הביאה לכך שעד מהרה אולם הכנסים התמלא עד אפס מקום כאשר רבים עוד עומדים בכניסה. המארגנים שהופתעו לטובה מכמות המשתתפים דאגו לאולם חלופי, גדול ורחב ידיים, שגם בו לא נותרו הרבה כסאות ריקים. בין לבין שמעו הנוכחים הרצאות מעניינות על האינטרנט, על הכלים הנרחבים העומדים לרשות הגולש, על איך פותחים כרטיס בפייסבוק, כיצד מגיבים לכתבה באתרי החדשות, ואפילו על דרך העלאת סרטונים ליו-טיוב. בעקבות הצלחת האירוע – יתקיימו כנסים דומים בכל רחבי הארץ בתקופה הקרובה.

 

 בעידן שלכל ילד יש פייסבוק, שכמעט כל צעיר משתף את תמונותיו ומעשיו עם חבריו ברשתות החברתיות ולכל אדם יש בלוג ובו הוא מפרסם את הגיגיו, הגיע הזמן לרתום את הכלי האדיר הזה, אשר מחבר בין עשרות מיליוני בני אדם בכל רחבי העולם בלחיצת מקש במקלדת או כפתור על העכבר, לטובת ארץ ישראל בכלל ולטובת מפעל ההתיישבות בפרט.

בכנס "ציונות ברשת" שנערך ביום ראשון האחרון במלון רמדה רנסנס בירושלים בלטה – מעבר לכמות המשתתפים הגדולה – גם הגיוון והשוני. היו שם כיפות סרוגות, חרדים, וחילונים. מבוגרים אשר הגיעו לכנס מבית אבות, ותלמידי תיכון שהגיעו אחרי הלימודים. אזרחים וחיילים. מכל הגילים. מכל העדות. כולם באו למטרה משותפת אחת. להעמיק את ההיכרות עם הכלי הזה שנקרא "אינטרנט" על מנת להפוך ולהיות שגרירים של רעיון, של חזון,של דרך, של שליחות, ובעיקר של אמונה בצדקת הדרך.

הדרך להכשרת השגרירים החלה בדברי פתיחה של מנכ"ל מועצת יש"ע, נפתלי בנט, אשר מלווה את הפרוייקט מיום הולדתו. בנט בירך את המשתתפים ואמר כי בשנת 2010 כיכר השוק העכשווית היא הזירה האינטרנטית. זו זירה – אמר בנט – אשר יש ביכולתה לעקוף את כלי התקשורת המסורתיים ולהגיע למאות אלפי בתי אב – בארץ ובעולם, אשר גם אם שותפים טבעיים לדעתנו ולדרכנו – הרי שיכול להיות שהם מעולם לא נתקלו בה. ודווקא באמצעות האינטרנט – נוכל לשתף דעות, להפיץ מסרים, להעביר סרטוני הסברה מעולים. "אין לנו מונופול על החכמה" – הוסיף בנט – "אבל אם אנחנו נתקלים בסרטון ביו-טיוב ש"עשה לנו את זה", סביר להניח שהוא יעשה את זה גם למרבית החברים שלכם. אז אל תהססו. בלחיצת כפתור עכשיו אתם יכולים לשלוח אותו אליהם, והם ישלחו אותו לחבריהם וכך ליצור רשת חברתית גדולה ונרחבת שתקיף אלפי חברים באתר ובקבוצה בפייסבוק".

לאחר מכן דיברו מומחים לרשתות חברתיות אשר הציגו את הכלים בהם ניתן להשפיע באינטרנט ובהם: תגובות (טוקבקים) לכתבות, כרטיס ופעילות ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, העלאת סרטונים, פתיחת בלוג, עריכה באינציקלופדיה המקוונת 'ויקיפדיה', ועוד.

מפתחי המיזם 'ישראל שלי' הציגו למשתתפים את הדרכים שבהם פועל המיזם האינטרנטי החולש באמצעות אתר מרכזי על כל הרשתות החברתיות, אשר מתעדכנות בזמן אמת ומעדכנות את הקבוצות ואת החברים בקבוצה. למשתתפים הוצגו מספר מקרי מבחן שבהם נכתבה באתר הודעה ובה קריאה לפעילות כלשהי – והודעה זו עברה לאחר מכן במספר צינורות מקבילים לאתרי הרשתות החברתיות וכן לתיבות הדואר האלקטרוני של הנרשמים והחברים בקבוצה.

הוסבר על סרגל הכלים אותו ניתן להוריד באתר, אשר מעבר לתכנים השימושיים שלו עבור כל גולש ישראל, ניתן לקבל באמצעותו חיווי בזמן אמת על הודעה חדשה על פעילות שיש לעשות במסגרת האתר 'ישראל שלי'. כמו כן יש בו כפתור של אימייל אדום שבו ניתן לדווח למערכת על אירוע שיש להגיב אליו או לינק לסרטון מוצלח, או לכל תוכן אחר שיש להפיץ בין חברי הקבוצה.

דגש מיוחד הושם על קבוצת 'ישראל שלי' בפייסבוק שעלתה לפני כשבוע לאוויר וכבר מונה למעלה מ – 700 חברים כאשר בכל יום מצטרפים אליה קרוב ל – 50 חברים חדשים. בקבוצה החברים מעלים כל העת סרטונים איכותיים ובהם הסברה פרו-ישראלית, נופי ארץ ישראל, מצגות על כוחה וחוסנה של מדינת ישראל, וגם סרטונים אשר מראים את פרצופם האמיתי של אויבינו ואת דרישותיהם לחיסולה של ישראל. בפייסבוק אף מתנהלים דיונים מרתקים בין ימין ושמאל, בין מתנחלים ותושבי מרכז הארץ, בין נשים לגברים ועוד. חלק מהחברים בקבוצה הגיעו השבוע לכנס השגרירים והיה מעניין ומרתק לפגוש ולהכיר את האנשים שפועלים בקבוצה – מאחורי הפרצופים, הכינויים, והתכתובות.

את הכנס חתמה הרצאת אורח של העיתונאי רועי שרון, כתב ערוץ 10 לענייני התיישבות שדיבר על כוחה הרב של תמונה או סרטון מהטלפון הסלולרי שיש כמעט לכל אחד – יותר מאשר מצלמות טלויזיה וממסיבות עיתונאים מתוכננות.

בעקבות הצלחת הכנס הראשון בירושלים יתקיימו בשבועות הקרובים כנסים דומים ברחבי הארץ – ביישובי יהודה ושומרון, ובערים הגדולות. מקווים לראותכם שם, מצטרפים ל'ישראל שלי' ופועלים למען הפצת ציונות ברשת לחיזוק המחנה הלאומי.

עבור לתוכן העמוד