עסק כביש

ביש"ע מתגוררים קרוב ל 300,000 ישראלים הנוסעים בצירים ובכבישים, ומדינת ישראל משקיעה ביש"ע כמו בכל רחבי הארץ בשיפור תשתיות הכבישים להגברת הביטחון, למניעת תאונות דרכים ולהצלת חיי אדם.
אבל בתנועת שלום עכשיו סבורים אחרת
הגדל

ביש"ע מתגוררים קרוב ל 300,000 ישראלים הנוסעים בצירים ובכבישים, ומדינת ישראל משקיעה ביש"ע כמו בכל רחבי הארץ בשיפור תשתיות הכבישים להגברת הביטחון, למניעת תאונות דרכים ולהצלת חיי אדם.
אבל בתנועת שלום עכשיו סבורים אחרת, והבוקר בדו"ח מעוות ורצוף שקרים הם רוקדים על דם הרוגי תאונות הדרכים, ומנסים להכפיש את המתיישבים ואת מדינת ישראל בקביעה ש"למדינת ישראל אין כסף למלחמה בתאונות הדרכים בגלל הכספים שהיא משקיעה בשיפור הכבישים ביהודה ושומרון".לנתונים השקריים המוזכרים בדו"ח אין שום קשר למציאות והם מבוססים על "הערכות" שלא ברור מה מקורן.  
ארגון השמאל הקיצוני מנסה לכפות את הגחמות הפוליטיות שלה על המציאות התעבורתית בישראל, אך התעבורה בטבעה חוצה גבולות וקווים פוליטים. לדוגמא: כל אדם הנוסע מתל-אביב לירושלים עובר דרך כבישי יש"ע (כביש 1 באזור לטרון, או כביש 443 בין מכבים לי-ם). כביש 5 (חוצה שומרון ) הוא כביש רוחב אסטרטגי המחבר בין מערבה ומזרחה של מדינת ישראל, וכך הוא גם כביש 1 לכיוון ים המלח, המשרת ישראלים רבים ובהם היורדים לאילת, הנופשים במלונות עין בוקק והנוסעים לטבריה ולצפון הארץ דרך כביש הבקעה.במרבית הכבישים המוזכרים בדו"ח נוסעים זה לצד ישראלים ופלסטינים, חלק מהכבישים נסללו בעל כורחנו בשל הקמת הגדר לה אנו מתנגדים וחלקם כמו כביש א-זעים חיזמא כל כולם נסללים לצורך העברת ותנועת אוכלוסייה פלסטינית.

להלן פירוט נתוני אמת מול שקרי שלום עכשיו:

שם הכביש

טענות שלום עכשיו

נתוני אמת

כביש עוקף זעתרה

משרת 4 התנחלויות, עלות מינימלית – 142.5 מ'

כביש שמוקם בגלל גדר ההפרדה בפרויקט שנמשך כעשר שנים. השנה יושקעו בו כעשרה מיליון שקלים. אמור להוביל גם אוכלוסייה פלס' (אם כי ייתכן שבקטעים מסויימים בשל שיקולי ביטחון יותר רק לנסיעת יהודים).

כביש שמעה - מיתר

משרת 8 התנחלויות, 30 מ' ₪ השנה

שיפור והרחבה של כביש המוגדר כביש מסוכן ע"י הרשויות. הביצוע שלו מתפרס על שנתיים. משרת את כלל האוכלוסייה - יהודית ופלס'.

א-זעים - חיזמא

משרת התנחלות אחת, נסלל במסגרת העבודות על הגדר

שקר. כביש שכל כולו נועד להעברת התנועה הפלסטינית מאזור בית לחם לאזור רמאללה. כחלק מעבודות גדר ההפרדה שאנו סבורים שמהווה אסון.

כביש 5 (חוצה שומרון)

משרת 11 התנחלויות, 40 מ'

עוד לא בביצוע ואנו מקווים שאכן יצא לפועל. כביש 5 משמש גם כיום במידה שווה את היהודים ואת הערבים. הרחבתו תשרת את כלל האוכלוסייה.

כביש 1 - יריחו

משרת 27 התנחלויות

עבודות המבוצעות במסגרת התוכנית הארצית של מע"צ ללא שום קשר להתנחלויות. משרת את כלל האוכלוסייה ובתוכם מאות אלפי נוסעים ישראלים לישובי הבקעה, הנופשים במלונות ים המלח, וישראלים היורדים לדימונה ואילת.

כביש כניסה למעלה מכמש

עלות 12 מ' ₪  

עלותו האמיתית של הכביש פחות ממיליון ₪.

במועצת יש"ע רואים בחומרה את הניסיון של שלום עכשיו לרקוד על דם הרוגי תאונות הדרכים, להכפיש את המתיישבים ואת מדינת ישראל, ולהאשים את המתנחלים בגרימה בעקיפין של תאונות הדרכים וריבוי ההרוגים בארץ.

עבור לתוכן העמוד